Online Market-ing

VEDD MAGADRA, mert jól áll!

Az online marketingterv készítésének legfontosabb lépései

2019. február 02. 19:04 - Market ing

Gondosan összeállított stratégia nélkül nem létezhet hatékony marketing. Az üzleti célok, a célközönség figyelembevétele, a pénzügyi és technikai lehetőségek mind-mind meghatározó szempontok egy hatékony marketingterv kialakítása során. De ez még csak a jéghegy csúcsa. Nézzük, hogy miért szükséges a stratégia kialakítása. 

Elöljáróban néhány lényeges szempont, amely rávilágít az online marketingterv fontosságára

 

  • Megismered az internetes közösségedet, és a világhálón elfoglalt helyedet.
  • Megismered az induló és már piacon jelenlévő versenytársaidat.
  • A bolti eladás mellett új lehetőségeid nyílnak az e-kereskedelemben.

Az online jelenlét tehát a szövetségesed, az ott folytatott marketing tevékenység pedig elengedhetetlen része vállalkozásod felfuttatásának.

Az online marketingterv összeállítása előtt azonban érdemes megvizsgálnod vállalkozásod területi hatókörét, célját, versenytársait, illetve azokat a csatornákat, melyeken elengedhetetlen a jelenléted.

az_online_marketingterv_keszitesenek_legfontosabb_lepesei.jpeg

Az online marketingterv kialakításának lépései

1; Helyzetelemzés

A terv összeállításának első momentuma a vállalkozás külső és belső elemzése: piac, erőforrások (anyagi és emberi), verseny, erősségek, gyengeségek. Meg kell ismerned és meg kell értened a vállalkozásod környezetét, azaz az ügyfeleid igényeit, szokásait, elérhetőségeit, befolyásolóit.

helyzetelemzes_edited.jpg

Ezen felül szükséged lesz egy belső tanulmányra is, hogy képet kapj arról, mik a vállalkozásod lehetőségei, feladatai. Ennek során érdemes az alábbi kérdésekre választ keresned:

  • A weboldalad ügyfélbarát?
  • Mi pluszt ad a honlapod, amit a versenytársé nem?
  • Mi a pozíciód a fő kulcsszavakra a keresőkben?
  • Megfelelően friss a blogod?
  • Kellőképp jelen vagy a szociális médiában?

2; Célok meghatározása

Miután képbe kerültél vállalkozásod külső és belső környezetével, jöhet a célmeghatározás. A munkafolyamat során alkalmazd a SMART célok elveit (konkrét, mérhető, megvalósítható, releváns és időalapú).

celok_meghatarozasa_edited.jpg

A példa kedvéért álljon itt néhány célkitűzés, ami az adott vállalkozás profiljára nézve tovább finomítható.

  • Eladás (ügyfélszerzési és ügyfélmegtartási célok).
  • Szolgáltatás (ügyfél-elégedettségi célok).
  • Kommunikáció (interakciós célok).
  • Növekedés (hatékonyságnövelési célok). 

3; Stratégia meghatározása

strategia_meghatarozasa_edited.jpg

A célközönség szegmentálása: Ez a marketingterv azon pontja, amelyben az ügyfeleid személyiségi profilját állítod össze. Tudj meg mindent a jelenlegi és leendő vásárlóidról. Mik az igényeik, milyen az ízlésük, mivel töltik a szabadidejüket, mikor elérhetők online?

Helymeghatározás: Itt ne a földrajzi helyre, hanem a vállalkozásod vásárlói piramisban elfoglalt helyére gondolj. Ebben a fázisban meg kell határoznod, hogy hogyan és milyen csatornákon fogsz kommunikálni az ügyfeleiddel. Magyarán: hol, milyen hangnemet ütsz meg a vevőiddel.

Tartalmi stratégia és kulcsszavak meghatározása: A megfelelő kulcsszavak azonosítását követően elérkezett az idő az eredeti és értékes tartalom létrehozására. Az egyes csatornákra vetíthető kommunikáció, megnyilvánulás ugyanis alapvető és elengedhetetlen fontosságú.

4; Az elért eredmények mérése

eredmenyek_merese.jpg

Nincs tervmegvalósítás összegzés nélkül, így az online marketingterv is a konzekvenciák levonására szorul. A kidolgozott és végrehajtott stratégiák, illetve tevékenységek hatékonyságának mérése ugyanis segít a működő szegmensek további fejlesztésében, a hibák korrigálásában, összességében pedig a vállalkozásod fejlődésében.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://vedd-magadra.blog.hu/api/trackback/id/tr9914604112

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása