Magyarországon hozzávetőleg 1,7 millió regisztrált vállalkozás létezik. Teljesen kézenfekvő, hogy ebben a bődületesen nagy mezőnyben a kisvállalkozások igyekeznek némi versenyelőnyhöz jutni, valahogy kitűnni a tömegből.
Teljesen kézenfekvő, hogy ebben a bődületesen nagy mezőnyben a kisvállalkozások igyekeznek némi versenyelőnyhöz jutni, valahogy kitűnni a tömegből és nem elvesződni a versenyhelyzetben.
A digitális marketing pedig éppen ehhez nyújt hatékony segítséget neked!
Mi is az a digitális marketing?
Elmúltak azok az idők, amikor egy vállalkozás megengedhette magának, hogy félvállról vegye az internetet, és a benne rejlő lehetőségeket. Iparágtól függetlenül a siker záloga egy induló vállalkozásnál, hogy ki tudja-e használni az online marketingben rejlő lehetőségeket.
Azaz a közösségi média erejét, a keresőoptimalizálást a forgalom növelésére, és a megfelelően építi-e fel médiamarketingjét.
Az alábbiakban 10 olyan online marketing eszköz következik, melyek elengedhetetlenek a kezdő vállalkozásoknak.
Ezen marketing eszközök jórészt ingyenesen használhatók, illetve rendelkeznek díjmentes változattal is.
1; MailChimp
A MailChimp tökéletes megoldást nyújt az e-mail marketing lebonyolítására, a B2B és a B2C jellegű vállalkozások 80 százaléka használja. Noha idehaza is találhatsz más alternatívát, a MailChimp 12 milliós ügyfélköre elegendő garancia arra nézve, hogy céges hírleveleid kiküldése jó kezekben van.
A MailChimp nem csak egy marketing eszköz, hanem a marketing eszköz:
- 2001-ben kezdte a tevékenységét, amikor a legtöbb vállalat még azzal sem volt tisztában, hogy mi az az elektronikus hírlevél.
- Önkiszolgáló támogatási rendszerrel rendelkezik, így villámgyorsan szabhatod személyre a szolgáltatásokat.
- 2000 feliratkozóig és havi 12 ezer kiküldött e-mailig ingyenesen használható.
2; HubSpot
A marketingre, az értékesítésre és a CRM (Customer Relationship Management – Ügyfélkapcsolat-kezelés) automatizálására kínál tökéletes egyveleget a HubSpot internetes oldala.
A cég úgy hirdeti magát, hogy a felhasználó első látogatásától a weboldal elhagyásáig mindent megtalálsz náluk a marketing terén. Első olvasatra ez talán kissé túlzásnak tűnik, de nem az.
A HubSpot oldalán az alábbi lehetőségek várnak rád és vállalkozásodra:
- Blogolás
- SEO
- Közösségi média
- Weboldal
- Irányítás
- Céloldalak kezelése
- Cselekvésre való felhívás
- Marketing automatizálás
- Analitika
Összegezve: Induló vállalkozások számára a HubSpot egy helyen kínál számtalan kihagyhatatlan lehetőséget.
3; Trello
Az internetes szervező eszköz elsősorban a csapatban dolgozóknak nyújt óriási segítséget. A Trello támogatást nyújt a projektek kezelésében úgy, hogy összekapcsolja a csapatod tagjait, ezáltal időt és energiát spórolhattok meg.
Csak egy példa a Trello számtalan lehetőségei közül. Mielőtt publikálsz egy blogbejegyzést, megoszthatod azt a csapat minden tagjával, így belejavíthatnak, véleményezhetnek, ötletelhetnek az élesítés előtt.
A Trellot megelőzően az e-mail volt a legoptimálisabb módja az együttműködésnek. Noha az elektronikus posta még mindig hasznos, az üzenetek összecsúszása, a témák összekavarodása néha zavarók lehetnek.
4; Hootsuite
Azt talán már senki nem vonja kétségbe, hogy a közösségi média a kisvállalati marketing egyik tartóoszlopa. Egy olyan eszközzel, mint a Hootsuit értékes időt takaríthatsz meg e téren. Az alkalmazás használatával ugyanis tervezhetővé válnak a közösségi média bejegyzéseid.
- Felhasználói szerepeket oszthatsz ki, ami például egy több szereplős értékesítési kampányban elengedhetetlen.
- Egy helyen válaszolhatsz az összes hozzászólásra, nincs szükség az egyes platformok felkeresésére.
- Előre megírt üzeneteket használhatsz, ami nagy segítség lehet a szabadság, a nyaralás vagy bármilyen távollét alatt.A HootSuite segítségével több mint 30 közösségi médiaplatformot kezelhetsz egy helyen.
5; Google Analytics
A Google Analytics a felhasználói tevékenységek mérésének Szent Grálja. Használatával képet kapsz a weboldaladra látogatók életkoráról, neméről, földrajzi elhelyezkedéséről, koráról és még egy sor lényeges adatról, amit felsorolni is nehéz.
A sikeres marketing elengedhetetlen feltétele a pontos célzás. Ehhez pedig szükséges a felhasználói szokások minél kimerítőbb ismerete, így a marketing és a Google Analytics kéz a kézben járnak. Amennyiben céges honlappal rendelkezel, úgy a keresőóriás ingyenes analitikai eszközének használata már az első naptól kötelező.
6; KISSmetrics
A KISSmetrics analitikai kínálata ugyan nem ingyenes, és még csak nem is a legolcsóbb a listában, cserébe hihetetlenül mély elemzést kínál.
A KISSmetrics segítségével könnyűszerrel feltérképezhetővé válik, hogy egy marketing kampány során mi működik és mi nem. A honlapodra látogatók szinte minden mozdulata mérhető, nyomon követhető és analizálható.
7; Followerwonk
Ahogyan fentebb említésre került, a közösségi oldalak használata elengedhetetlen a kisvállalkozások számára. Ez persze a gyakorlatban csak abban az esetben működik, ha szilárd tervvel rendelkezel a kivitelezésére.
Az olyan alkalmazások, mint a Followerwonk úgy lettek kialakítva, hogy segítségükkel optimalizálni tudd a szociális média stratégiádat.
- Keresés
- Elemzés
- Optimalizálás
Ez a három kulcsszó jellemzi a Followerwonkkal történő munkát. Az alkalmazás egyetlen hátránya, hogy kizárólag a Twitterrel működik együtt, ám ha érintett vagy ezen a közösségi platformon, akkor használata mindenképp ajánlott.
8; All in One SEO csomag
Ha a WordPress tartalomkezelő rendszeren fut a céges weboldalad, illetve blogod, akkor ez a bővítmény kitűnő választás. Az online marketing oroszlánrészét a keresőoptimalizálás teszi ki, amihez az All in One SEO hathatós segítséget nyújt.
A bővítmény főbb jellemzői:
- xml webhelytérképek támogatása
- Haladó canonical url-ek
- Meta címkék automatikus létrehozása
- Kompatibilitás
- Automatikusan értesíti a nagyobb keresőoldalakat az új tartalmakról
A bővítmény több mint egymillió aktív telepítést tudhat magának, használatával pedig látványos sikereket érhetsz el a keresőoptimalizálás terén.
9; BuzzSumo
A BuzzSumo alkalmazása tökéletes arra nézve, hogy jobban megértsd terméked, szolgáltatásod piacát.
Segítségével feltérképezheted, hogy milyen típusú tartalmak között van a legnagyobb verseny az adott üzletágban. De tökéletes képet nyújt a közösségi megosztások alakulásáról is, legyen szó bármilyen platformról.
10; Crazy Egg
A lista utolsó helyére a Crazy Egg nevű eszköz került, noha szolgáltatásai korántsem elhanyagolhatók. Az alkalmazás gyakorlatilag egy házi webmester, melynek segítségével tulajdonosi és felhasználói szemszögből is optimalizálhatod a honlapodat.
Ha kezdő vállalkozóként nem szeretnél keserves órákat eltölteni informatikai kérdésekkel, akkor a Crazy Egg a jó választás. A marketing eszköz olyan funkciókkal kedveskedik, mint a:
- Hőtérkép és egérmozgás követése
- Elemzések és jelentések összeállítása
- Platformok és integrációk kezelése
- Célzás és személyre szabás
- Kutatás és felhasználói visszajelzés
Az eszköz használata nem csak segít megérteni a weboldalad látogatóit, de a kapott adatok felhasználásával maximalizálja az értékesítéseidet is.
Végezetül pedig egy hasznos videó: Neil Patel marketing eszköz ajánló